Nadal 2020

 

Pastis de cranc, canalons de rap, carn d’olla, lasanya de verdura...

Arriba Nadal i res ho atura. A mi “em toca” tenir-los el mateix dia 25. Em toca. Paraules  molestes.

M’agraden les llums, m’agrada el pessebre, m’agrada el tràfec de gent carregada de bosses que van pel carrer, m’agrada la cavalcada de Reis... Tot això em recorda la infància, tan feliç i no ha canviat gaire. Bé, ara de pessebres se’n fan pocs. Per mi son deliciosos i a casa hi arriba cada any. 

Però d’uns anys a aquesta part les festes de Nadal s’han convertit en una anècdota incòmoda. Fins poc abans no saps amb qui ho celebraràs i, sovint, no m’agrada massa  la distribució. Però son dies de pau i d’amor. Al menys la publicitat no ha canviat.

El temps i els esdeveniments es precipiten al meu voltant i aquest any son especialment difícils. De fet crec que serà un any  molt complex per molta gent, que és possible que no puguin gaudir dels bens materials que tenien altres vegades. Els bens espirituals ja fa temps que no els comptabilitzo, crec que la majoria no els valora o no sap ni de què se’ls parla.

L’obligació de pensar i comprar regals, l’obligació de comprar i cuinar un bon dinar,  l’obligació de reunir-nos sí o sí, l’obligació d’estar content quan tal vegada estàs força triturat de sentiments. L’obligació, l’obligació...

És molt difícil refer cada any unes emocions que han anat evolucionant amb pas del temps. Aquest temps inexorable que et recorda constantment que el primer que no ets permanent ets tu mateix. Però Nadal no es cansa de tornar i de posar en relleu tots els entrebancs particulars que s’han  anat apilonant a lo llarg de l’any.    

Aquest any les festes venen precedides amb dos fronts delicats, difícils i arrebossats d’amor relliscós. Iniciades amb trencadissa i sense poder sospitar com acabaran.  Expectació de sentiments. Unes festes diferents, segur,  però tal vegada més pròximes a les que van començar a Betlem, quan m’explicaven que hi havia nascut l’esperança.



                                                                      Betlem  2020



 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sóc un numero senar