Crònica d'una exposició col.lectiva
No m’agrada gaire anar a les inauguracions
d’exposicions d’art, siguin de la temàtica que siguin. Es un dia diabòlic.
L’artista pren un posat especialment simpàtic i
mundà, els convidats a l’esdeveniment estiren el coll per veure quelcom entre
mig de rinxols o calbes lluents i les obres d’art assoleixen posat d’espant al
veure’s, de sobta, envoltades de mirades de indiferència, de celeritat, d’apatia.
Si algú es para un moment davant d’una obra precisa, al seu voltant tot queda aturat,
silenciós, immòbil, tothom observant on es dirigeixen els seus ulls –a dalt, a
baix, a la dreta, a l’esquerra?- per
esbrinar que és el més rellevant de l’obra que mira. La gent desfila amunt i
avall buscant quelcom que li cridi l’atenció, tot esperant que s’obri el petit
bufet preparat per oferir quatre pastetes i una copa de cava per agrair l’amabilitat
d’haver vingut.
Dimecres estava convidada a la inauguració
d’una l’exposició de pintura col·lectiva. Hi participava un bon amic meu, i no
em podia escapolir. Ja he dit que l’exposició era col·lectiva i per tant els
artistes simpàtics i mundans eren dotze. Havien obert les portes a molts
visitants amb rinxols, calbes, cabells blancs, grisos, rossos... També era una inauguració
oberta perquè, al estar situada al claustre del Centre Cultural, s’hi passejaven
passavolants que també ajudaven a crear una atmosfera d’èxit, trencant l’espai i el temps pausat, habitual en el
Claustre.
La mostra representa els mites de Hollywood. Exposició
compromesa amb els matisos de tècniques, colors, formats, algunes obres
centrades en els detalls, d’altres en un estudiat esclat. Els autors, pintors
forjats –que no artistes forjats- parteixen dels límits i la seva pintura
reneix de la radicalitat. Hi ha pintors que han decidit que les seves obres
donin la cara a la persona que les mira, que els apel.li amb el seu sentiment
intens com si haguessin estat condemnats per haver esperat i somiat massa.
Pensava... problema, problema... i ara què
faig? Què escric?
No cal córrer per llegir la meva crònica de la
inauguració. La podeu llegir per sobre, en diagonal, a trossets, una mica cada
dia...
Dic sense dir res. El que
dic serveix per a qualsevol exposició. Només hi ha un judici personal, que el
podria haver escrit qualsevol i que també serveix per a qualsevol manifestació
de pintura.
Escriure una crònica sobre art sense estar
commoguda, també resulta diabòlic.
Tot ha de tenir sentit - Acrílic
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada